Tisková zpráva, 6. 9. 2015
Nadšeně přijatá premiéra, ideální počasí a rekordní počet diváků. I tak by se daly charakterizovat letošní Letní shakespearovské slavnosti, jejichž program skončil o uplynulém víkendu. Poprvé v historii Slavností nebylo v Čechách a na Moravě zrušeno pro déšť ani jedno představení.
Stalo se již dobrým zvykem, že závěr Letních shakespearovských slavností patří novince. Ani letos tomu nebylo jinak. Přehlídku zakončila shakespearovská tragédie Romeo a Julie v režijním nastudování tandemu SKUTR s Terezou Voříškovou a Janem Sklenářem v hlavních rolích. Moderně pojatá inscenace s balkonovou scénou bez balkonu si velmi rychle získala diváky a veškerá představení byla brzy vyprodána. Obdobně se dařilo i dalším inscenacím Slavností na všech jejich scénách v Praze, Brně, Ostravě a Bratislavě. Kromě premiéry bylo na programu dalších sedm inscenací her Williama Shakespeara a jeden orchestrální koncert.
„Letošní počasí nám přálo a dá se říci, že i z tohoto pohledu byla letošní sezóna výjimečná. Z původně plánovaných 141 představení bylo odehráno 140, zrušili jsme pouze jednu reprízu Othella v Bratislavě, neboť opravdu nebylo hezky,“ říká umělecký ředitel Slavností Libor Gross. Krásné letní počasí přispělo i k výborné návštěvnosti. Celkem přišlo na Letní shakespearovské slavnosti 90.661 diváků, z toho 47.890 v Praze, 17.841 v Brně, 15.970 v Ostravě a 8.960 v Bratislavě. V Brně i v Ostravě jsme zaznamenali divácký rekord, představení v Ostravě byla navíc stoprocentně vyprodána.
„Dobré počasí vnímáme jako odměnu za kvalitně připravený festival. A kvalitně jej připravit nelze bez podpory našich partnerů včele se skupinou PPF a samozřejmě diváků, za což všem náleží náš velký dík. Práce na nadcházejícím ročníku už se rozbíhají a vyloučit se nedá, že jako novinku divákům nabídneme zpracování některého z děl Williama Shakespeara. Tak uvidíme,“ dodává s úsměvem ještě Gross.
Generálním partnerem festivalu je skupina PPF.
Hlavní partneři: HOMECREDIT, O2, ČEZ.
Hlavní mediální partneři: PRÁVO, IMPULS, PRIMA.
Partneři: BMW, KRÁLOVSKÝ PIVOVAR KRUŠOVICE, ČESKÁ POŠTA, LAUNDRYLAND PRAHA, STUDENT AGENCY, CZECHTOURISM.
Mediální partneři: Novinky.cz, Mladá fronta, E15, Euro, Prima Style, Scena.cz, JCDecaux, Rock Zone, Květy, Story.
Pořadatelem Letních shakespearovských slavností je AGENTURA SCHOK.